Aprofitant l'hora d'ordinadors que la meitat del grup se'n va amb na Fina i l'altra queda amb mí, vam anar (primer un grup i després l'altra) a fer una visita a l'hort.
Va ser una sorpresa, els nens/es no sabien on anavem. Vam arribar i vam començar a observar i a conversar:
- Què és això?..., un jardí o un hort?..., per què ho pensau?...
- Quines plantes coneixeu?..., herbes?..., les hem de deixar o arrencar?..., per què?...
- Què són aquests tubs negres?..., per què serveixen?...
- Per on podem passar?..., quants passadissos hi ha?..., i "parades" o petits horts?...
- Per a què serveixen els fils i les estaques?..., i les toves?...
- Coneixeu alguns enemics de les plantes?..., per què trobau que hi ha flors?...
- Quina forma té aquest hort? cercle, quadrat, triangle o rectangle?..., com podem mesurar-lo?... (tots i totes contam les passes que fa de llargària i d'amplària).
- ...
S'informa als nens/es que la nostra parada serà la primera de les quatre que hi ha.
Una vegada a classe i amb el grup al complet, s'exposa als nens/es la feina que s'ha de fer. Primerament hem de fer un mural per a que tots els nens d'infantil i alumnes de primària sàpiguen com cuidar l'hort, és a dir, un mural de les normes que regiran l'hort.
Propostes:
- Escriure les normes i dibuixar-les.
- Escriure les normes i fotografiar-les. GUANYADORA!.
FOTOS DE LES NORMES DE L'HORT...(passar pels passadissos, arrencar les herbes, no tocar el fil ni les estaques, no tirar pedres, cuidar les plantes...).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada