Després de parlar sobre la sortida a Can Sastre i de la feina que feia el papà d’en Toni, tots els altres nens/es també van començar a fer les seves aportacions sobre el tipus de feina que feien els seus papàs i mamàs. Així doncs, pròximament iniciarem un altre petit “projecte” sobre els oficis.
No fa falta portar informació de casa ja que serem nosaltres mateixos els qui “treballarem” (com a la realitat).
EXPLICACIÓ: (després d’observar a l’hort de Can Sastre, el procés de la feina que realitza el papà de Toni: sembra, fruit, collita, vendre i guanyar diners per a poder viure; nosaltres intentarem fer el mateix però amb altres oficis).
1. Iniciarem el projecte/activitat amb un conte (taller de contes -Fina-): una gallina troba un gra de blat, el sembra, n’extreu el fruit i després de portar-lo al molí, n’aconsegueix farina. Amb aquesta farina fa pa pels seus pollets. (En aquest conte es pot observar tot el procés per a fer pa).
Activitats:
- Recordatori i visualització de les fotografies de la visita al forn de Sant Miquel i de Can Sans del curs passat (atenció als ingredients i vestimenta dels panaders).
- Treballarem els ingredients que fan falta per a fer pa (lecto-escriptura i matemàtiques: quantitats necessàries).
- Elaborarem la vestimenta oportuna per a convertir-nos en panaders i panaderes.
2. Els panaders i panaderes de 5 anys fan pa a la classe (amb la vestimenta oportuna, clar).
.....................................................................
A la nostra classe també montarem el Restaurant de “Les Marietes”.
Oficis: cuiner/a, cambrer/a, personal de neteja.
Els nens també seran els protagonistes d’aquesta activitat ja que per un dia convertirem la nostre classe en un “restaurant”:
PREPARACIÓ ENTRE TOTS, CONVERSA: què ens fa falta?, què trobam a un restaurant?, quí fa el menjar?, quí serveix les taules?, què necessitam per a fer les comandes?, on porten les comandes els cambrers?, què han de fer els cuiners?, que necessitam per a servir les taules?, quín menú s’ofereix?, on es mira?, quants € haurem de pagar després de menjar?, com ho calcularem?, quí neteja les taules?, i la cuina i el terra?...
ORGANITZACIÓ
- Organització de la classe. Cartells per identificar els diferents espais.
- Material necessari a cada espai: a la cuina, a la barra dels cambrers i a les taules.
- Planificació del menú per esmorzar. Elaboració de la carta. Euros.
- Distribució dels diferents oficis/tasques per a cada nen/a: quí vol ser cambrer/a?, i cuiner/a, i clients?... què haurà de fer?.
DIA DE “TREBALL”.
- Ens distribuïm cadascún/a al seu lloc i..., ARRIBEN CLIENTS AL NOSTRE RESTAURANT!!.
- Els cambrers/es prenen la comanda (escriure amb ajuda si es necessària), la porten al cuiner (aquest l’haurà de llegir detingudament i fer el plat que es demana (ajuda de la mestra si es necessita).
- Els cambrers/es, serveixen la beguda i posteriorment el plat demanat.
- Els cambrers/es retiren els plats i porten el compte (una fitxa on cadascún/a haurà de calcular els € que ha de pagar segons el què ha demanat per esmorzar).
SEMBLA UNA ACTIVITAT COMPLICADA PERÒ JA VOS CONTAREM COM HA RESULTAT!!...
NOTA: Per a l’activitat del Restaurant:
- Aquest dia tots esmorzaran i tots calcularan el què han de pagar.
- La carta del menú es donarà als pares i mares per a informar del dia que es realitzarà l’activitat i del què podran triar els seus fills per a esmorzar (entrepans, iogurs, fruita, sucs...). Aquest dia no farà falta portar esmorzar.
- No s’han de portar diners de casa, el compte a pagar per l’esmorzar és simbòlic (tendrem els nostres € de joguina).
MARIBEL
Fereu pizzas per portar a casa?
ResponEliminam'agrada molt aquest projecta, és molt bona idea.
Noelia
Ejem ejem..., no sé que en sortirà, si pizzes o pilotes de farina... Jejeje..., aquest divendres es vorà quina classe de panaders i panaderes som.
ResponEliminaMARIBEL
BESETES